
Bruger du (også) uforholdsmæssigt meget tid på effektmålinger og tilfredshedsundersøgelser?
… og har du ind imellem svært ved at se hvilken reel effekt det har? Udfordringen er, at målinger:
- Er bagudskuende fremfor at have et fremadrettet fokus
- Tager meget tid, der kan bruges mere optimalt
- Låser dit mindset fast, så du overser vigtige muligheder
Forandringer står i kø og kunders behov individualiseres hele tiden. Derfor er traditionelle målinger for statiske og langsommelige at anvende som udtryk for, om I arbejder i den rigtige retning.
Du og dine medarbejdere har brug for at kunne agere dynamisk, så I løbende kan tilpasse løsninger efter de behov, I skal opfylde. De forretningsmæssige mål, I skal arbejde for at realisere, skal I se som en retningsgivende ramme, frem for at se dem som fastlåste mål i sig selv.
Din opgave som leder er at sikre, at dine medarbejdere har de rigtige arbejdsbetingelser, så de kan udføre deres arbejde så effektivt og målrettet som muligt. Medarbejdernes faglige viden og tætte kontakt med kunderne skal bringes I spil, når løsninger skal vurderes og beslutninger træffes. Derfor skal du bruge dine kræfter på at LYTTE AKTIVT til dine medarbejdere, frem for at bruge en masse tid på at gennemføre målinger. Det, du skal lytte efter er dine medarbejderes:
- Viden om kundernes behov og udtrykte ønsker
- Faglige viden og erfaringer til vurdering af en specifik situation
- Evne til at samarbejde, deres motivation og engagement i deres arbejde
Når du som leder lytter til og inddrager dine medarbejdere, vil du opnå bedre løsninger og bedre kundetilfredshed. Samtidig vil du opleve, at dine medarbejderes motivation og engagement stiger mærkbart. Alt sammen medfører det, at I opnår de ønskede forretningsmæssige resultater.
Udbytte:
- Effektivisering af tid brugt på effektmålinger og tilfredshedsundersøgelser
- Frigivelse af tid til kerneopgaver samt på kontakt til kunder
- Højere kundetilfredshed
- Bedre arbejdsmiljø samt højere engagement og medarbejdermotivation
Målgruppe:
- Ledere med personaleansvar
- Projektledere med ansvar for et team
- HR partnere med ansvar for performance og organisationsudvikling
Velegnet til: Lederseminarer, indlæg til lederkonferencer, kick off’s og udviklingsforløb